Utworzenie Sali Wczesnego Wspomagania
TYTUŁ PROJEKTU: Utworzenie Sali Wczesnego Wspomagania w PS 24 z Oddziałami Integracyjnymi w Piotrkowie Trybunalskim
TERMIN REALIZACJI: 01.09.2025 – 31.08.2026
CEL GŁÓWNY I EFEKTY: Celem projektu jest zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej włączającej i zwiększającej szanse edukacyjne i rozwojowe dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi tj. 15 dzieci poprzez poprawę oferty Przedszkola Samorządowego nr 24 z Oddziałami Integracyjnymi w Piotrkowie Trybunalskim w wyniku organizacji różnorodnych zajęć i specjalistycznego wsparcia w ramach edukacji włączającej wraz z niezbędnym doposażeniem OWP, jak również podniesienie kompetencji i kwalifikacji kadry.
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy OWP:
1. Wyposażenie OWP w meble i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości
kształcenia edukacji włączającej.
2. Zajęcia dla uczniów wyrównujące szanse edukacyjne w zakresie stwierdzonych deficytów
3. Studia podyplomowe dla nauczycieli - nabycie kwalifikacji nauczycieli do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
4. Szkolenia i kursy dla nauczycieli i kadry zarządzającej - doskonalenie umiejętności, nabycie kompetencji do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
5. Szkolenia dla kadry zarządzającej - wzbogacenie umiejętności kadry zarządzającej w zakresie organizacji edukacji włączającej.
Główne rezultaty:
1.Nabycie kwalifikacji i kompetencji zawodowych przez 24 osoby zatrudnione w Przedszkolu Samorządowym nr 24 w Piotrkowie Trybunalskim
2. Zwiększenie szans edukacyjnych 15 uczniów objętych edukacją przedszkolną w Przedszkolu Samorządowym nr 24 w Piotrkowie Trybunalskim tj. wyrównanie stwierdzonych deficytów poprzez objęcie wsparciem w postaci dodatkowych zajęć zwiększających ich szanse edukacyjne w ramach
edukacji przedszkolnej.
3. Podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Przedszkolu Samorządowym nr 24 w Piotrkowie Trybunalskim.
GRUPY DOCELOWE:
Grupę docelową w projekcie stanowią:
- Przedszkole Samorządowe nr 24 w Piotrkowie Trybunalskim, prowadzące działalność
edukacyjną, wychowawczą i opiekuńczą w zakresie wychowania przedszkolnego;
- Dzieci uczęszczające do Przedszkola Samorządowego nr 24 w Piotrkowie Trybunalskim, tj. 15 dzieci objęte edukacją przedszkolną;
- Nauczyciele zatrudnieni w Przedszkolu Samorządowym nr 24 w Piotrkowie Trybunalskim: 23 osoby
- Kadra zarządzająca z Przedszkola Samorządowego nr 24 w Piotrkowie Trybunalskim: 1 osoba.
Realizacja projektu będzie zgodna z Zasadą równości szans i niedyskryminacji w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, Zasadą równości kobiet i mężczyzn. Wszystkie osoby będą miały równy dostęp do wszystkich form wsparcia.
Zakres wsparcia dla dzieci obejmuje :
I. organizację różnorodnych zajęć i specjalistycznego wsparcia w ramach edukacji włączającej, w tym
a). zajęcia z integracji sensorycznej – 15 dzieci - 1h/mc/dziecko*9m-cy
b). terapię psychologiczną- 15 dzieci - 1h/mc/dziecko*9m-cy
c). terapię logopedyczną - 15 dzieci - 1h/mc/dziecko*9m-cy
d). terapię pedagogiczną - 15 dzieci - 1h/mc/dziecko*9m-cy
II. Dopuszcza się udział tego samego dziecka w więcej niż jednej formie wsparcia.
III. Dopuszcza się udział większej ilości dzieci w ramach danego wsparcia.
Zakres wsparcia nauczycieli obejmuje:
a).szkolenie dla nauczycieli z zakresu zapobiegania dyskryminacji - 23 nauczycieli i 1 Dyrektor, 5grup po 4/5 osób, po 3h na grupę.
b). studia podyplomowe:
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z integracją sensoryczną – 5 nauczycieli
- Terapia pedagogiczna z elementami arteterapii – 1nauczyciel
c). szkolenia usprawniające zarządzania placówką w zakresie edukacji włączającej – szkolenie on-line, 5h. 1 dyrektor
Zakres wsparcia Przedszkola obejmuje:
a). utworzenie gabinetu terapeutycznego i wczesnego wspomagania rozwoju oraz drobne prace remontowe w Sali Doświadczania Świata
b). doposażenie gabinetów specjalistycznych
PROJEKT PRZYJAZNY OSOBOM NIEPEŁNOPRAWNYM
WARTOŚĆ PROJEKTU: 274 088,29 zł
W TYM DOFINANSOWANIE UE: 232 970,04 zł
Utworzenie Sali Wczesnego Wspomagania
Proszę określić gdzie leży problem: