Świętowaliśmy Dzień Niepodległości.
Była to również okazja do wprowadzenia dzieci do tematyki autorskiego programu "Akceptacja, jako język międzynarodowy" autorstwa I.Elsaid.
Program skierowany jest do najstarszej grupy dzieci, uczęszczających do przedszkola: dzieci 5-letnich i 6-letnich. Głównym celem programu jest rozwijanie u dzieci empatii, umiejętności akceptowania różnic między ludźmi, różnic wynikających z wyglądu, na który wpływa pochodzenie, kultura i tradycja, czasem choroba.
Dzieci poznają tradycje, kulturę, symbole narodowe własnego kraju, jak również wybranych krajów Europy i spoza Europy. Każdemu krajowi przypada jeden dzień realizacji, w wyjątkowych przypadkach (wg potrzeb dzieci i organizacji dnia przedszkolnego) można poświęcić dwa dni. Na zajęciach dzieci przygotowują: flagi wybranych krajów, prace plastyczne odnoszące się do postaci bajkowych danego kraju oraz zdobywają podstawowe informacje o omawianych państwach. W celu utrwalenia wiedzy o danym kraju, w dniu realizacji poszczególnych treści, dzieci oraz wychowawcy ubierają się w stroje o kolorach, odpowiadających kolorom flagi danego państwa, lub z akcentem odnoszącym sie do kolorystyki symboli narodowych danego kraju.
Program skierowany jest do najstarszej grupy dzieci, uczęszczających do przedszkola: dzieci 5-letnich i 6-letnich. Głównym celem programu jest rozwijanie u dzieci empatii, umiejętności akceptowania różnic między ludźmi, różnic wynikających z wyglądu, na który wpływa pochodzenie, kultura i tradycja, czasem choroba.
Dzieci poznają tradycje, kulturę, symbole narodowe własnego kraju, jak również wybranych krajów Europy i spoza Europy. Każdemu krajowi przypada jeden dzień realizacji, w wyjątkowych przypadkach (wg potrzeb dzieci i organizacji dnia przedszkolnego) można poświęcić dwa dni. Na zajęciach dzieci przygotowują: flagi wybranych krajów, prace plastyczne odnoszące się do postaci bajkowych danego kraju oraz zdobywają podstawowe informacje o omawianych państwach. W celu utrwalenia wiedzy o danym kraju, w dniu realizacji poszczególnych treści, dzieci oraz wychowawcy ubierają się w stroje o kolorach, odpowiadających kolorom flagi danego państwa, lub z akcentem odnoszącym sie do kolorystyki symboli narodowych danego kraju.