Właściwe przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej to ogrom pracy (choć często nieświadomej i bardzo przyjemnej) włożony przez dziecko podczas całej swojej edukacji przedszkolnej. Praca nauczyciela w przedszkolu jest niezykle wymagająca, bo to jego zadaniem jest tak zaaranżować edukację, by dziecko rozwijało się jak najlepiej, a praca była poczytywana jako forma zabawy, a nie nauka - kiedy coś jest przyjemne, z radością się w to angażujemy, prawda? Liczne, samodzielnie wykonane przez nauczycieli naszego przedszkola pomoce dydaktyczne, przemyślane zajęcia włączające wiele dziecięcych zmysłów, oparte o różnorodność działań, to klucz do sukcesu. Kiedy poznajemy cyfry, czy litery robimy to wielozmysłowo - obserwujemy, dotykamy, lepimy, pobudzamy wyobraźnię do skojarzeń z kształtami dnia codziennego (np. "cyfra 2 przypomina łabędzia, a wielka litera A wieżę Eiffla"). Kiedy przeliczamy elementy zbiorów wychodzimy od konkretów przechodząc stopniowo do liczenia w pamięci i wyobrażeń matematycznych. Kiedy poznajemy zawody, odwiedzamy przedstawicieli różnych profesji w ich zakładach pracy. Park, las, czy bibliotekę nie pozna się wyłącznie na obrazku - należy udać się w dane miejsce, aby je doświadczyć wielozmysłowo, a przez to zapamiętać. Tak działamy, tak pracujemy i to kochamy. Najstarsze grupy naszego przedszkola mogą poszczycić się bogacytwem wiedzy i umiejętności, które gromadziły się latami. Dzieci znają litery, czytają dłuższe teksty, piszą, wspaniale liczą. Brawo dla naszych starszaków!