
Dobre duszki naszego Przedszkola, dzięki którym dzieci tak wiele mogą skorzystać.
Indywidualne podejście pomaga w prawidłowym rozwoju naszych pociech, jest kluczem do osiągnięcia sukcesu w edukacji. Dzięki dobrze dobranym metodom nauczania, specjaliści pomagają dzieciom jak najlepiej zapamiętać, utrwalić i przyswoić wiedzę. Udzielają pomocy i wsparcia zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Nasi specjaliści to doświadczeni nauczyciele z dziedziny pedagogiki – terapeuta pedagog, terapeuta integracji sensorycznej, logopeda, nauczyciele wspomagający.
Pedagog prowadzi indywidualną terapię pedagogiczną, obserwuje dzieci w grupie, współpracuje i wspiera nauczycieli oraz rodziców udzielając im wskazówek i porad. Opracowuj e program zajęć dla dzieci, ucząc dobrej komunikacji i twórczego myślenia, właściwego zachowania. Usprawnia precyzyjne ruchy dłoni i palców. Jest specjalistą terapii ręki, która ma na celu zaangażowanie całej ręki w wykonywanie różnorodnych zadań poprawiających jej funkcjonowanie i doskonalenie ruchów kineyzyjnych.
Pani pedagog prowadzi również zebrania dla rodziców, wspólnie z wychowawcami, jest autorem programu ,, Profilaktyczno-wychowawczego”,który w naszym przedszkolu jest realizowany przez wszystkich wychowawców.
Logopeda - organizuje indywidualną terapię logopedyczną, podczas której prowadzi zabawy i ćwiczenia wspierające prawidłowy rozwój mowy dziecka. Usprawnia funkcje warunkujące prawidłowy przebieg nauki mowy i mówienia, usuwa zakłócenia i zaburzenia komunikacji językowej, pomaga w przezwyciężaniu trudności związanych z mówieniem i rozumieniem mowy.
Nauczyciele wspomagający- współorganizują kształcenie integracyjne w przydzielonym oddziale oraz podejmują zadania związane z realizacją podstawowych funkcji przedszkola: opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej. Podczas zajęć z terapii pedagogicznej stymulują, usprawniają rozwój funkcji psychomotorycznych dzieci, wyrównują braki, eliminują niepowodzenia szkolne, dostrzegają uzdolnienia.
Terapeuta Integracji sensorycznej - głównym zadaniem SI jest dostarczanie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych, głównie przedsionkowych, dotykowych i proprioceptywnych w taki sposób, aby dziecko odpowiedziało reakcją (czynnością) poprawiającą integrację tych bodźców. Ćwiczenia sprawiają, że poprawia się koordynacja wzrokowo – ruchowa, sprawność manualna, orientacja w schemacie ciała i percepcja wzrokowo – przestrzenna. Dzieci zaczynają lepiej skupiać uwagę, rozwija się ich samodzielność, poczucie pewności siebie i własnej wartości. Terapia integracji sensorycznej prowadzona jest w formie zabawowej. Odbywa się w sali wyposażonej w odpowiedni sprzęt.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć, które pokazują, jak dzieci pracują na zajęciach ze specjalistami.