
Dzieci z grupy II dyskutowały o negatywnym wpływie smogu na środowisko naturalne, organizm człowieka i zwierząt.
Porównywaliśmy różnorodne zapachy, oceniając, które nam się podobają, a które nie. Rozpoznawaliśmy poszczególne zapachy (cytryna, perfumy, ocet, cebula, czosnek, kapusta kiszona, pieprz, różnorodne owoce, nadpalony papier, itp.). Bardzo nam się nie podobał zapach spalenizny i doszliśmy do wniosku, że inne nieprzyjemne dla nas zapachy jesteśmy w stanie zaakceptować, natomiast zapach spalenizny i dymu jest zbyt przykry, aby tolerować go dłuższą chwilę. Taka zabawa sensoryczna z wykorzystaniem zmysłu węchu, była wstępem do rozmowy o ochronie środowiska przed dymem i smogiem. Wysłuchaliśmy wyjaśnienia czym jest smog. Obejrzeliśmy także film edukacyjny na temat smogu oraz bardzo złego wpływu dymu na organizm człowieka i zwierząt. Ocenialiśmy wygląd pejzaży (jezioro, morze, góry) bez zadymienia i okrytych dymem. Zdecydowanie preferujemy środowisko naturalne bez dymu.