Wprowadzeniu litery D, d towarzyszyła nam zabawa w odkrywanie obrazków, których nazwy rozpoczynały się głoską d. Tym razem odkrywaliśmy obrazki, sugerując się zagadkami słownymi, opartymi o skojarzenia. Takie zabawy uczą logicznego myślenia i angażują uwagę oraz motywują dzieci do aktywności. Odkrywaliśmy kolejno te obrazki, których kolor pasował do wypowiedzianej zagadki, np. "obrazek, który mam na myśli, ma koło w kolorze pomidora", "obrazek, który mam na myśli, na koło w kolorze nieba" itp. Następnie dzieliliśmy nazwy obrazków na sylaby i głoski, wyodrębnialiśmy głoski w nagłosie i wygłosie (początek słowa, koniec słowa).
Poznaliśmy literę D, d w oparciu o wyrazy podstawowe: dom oraz Dorota. Wyodrębnialiśmy w tych wyrazach samogłoski (czerwone kartoniki) i spółgłoski (niebieskie kartoniki). Zastępowaliśmy kolorowe kartoniki literami, które do tej pory już poznaliśmy: o, t, m, a oraz na końcu umieszczaliśmy litery D, d we właściwych miejscach. Omawialiśmy wygląd liter D, d pisanych i drukowanych. Rysowaliśmy po śladzie litery d, D. Pięknie pracowaliśmy na zajęciach.
Poznaliśmy literę D, d w oparciu o wyrazy podstawowe: dom oraz Dorota. Wyodrębnialiśmy w tych wyrazach samogłoski (czerwone kartoniki) i spółgłoski (niebieskie kartoniki). Zastępowaliśmy kolorowe kartoniki literami, które do tej pory już poznaliśmy: o, t, m, a oraz na końcu umieszczaliśmy litery D, d we właściwych miejscach. Omawialiśmy wygląd liter D, d pisanych i drukowanych. Rysowaliśmy po śladzie litery d, D. Pięknie pracowaliśmy na zajęciach.