W ramach Tygodnia budowania relacji dzieci z grupy II integracyjnej „Kotki” uczestniczyły w wyjątkowych zajęciach, których celem było kształtowanie umiejętności współpracy, empatii i przyjaźni.
Zajęcia rozpoczęły się rozmową na temat: „Dlaczego warto pomagać innym?”. Przedszkolaki chętnie dzieliły się swoimi doświadczeniami i pomysłami na to, jak można być dobrym kolegą lub koleżanką. Następnie dzieci wzięły udział w zabawie „Budujemy razem wieżę”, w której wspólnie tworzyły wysokie budowle z klocków. Ćwiczenie to pokazało, że razem można osiągnąć więcej, a współpraca przynosi radość i satysfakcję. Kolejnym punktem zajęć był „Most przyjaźni” – zabawa ruchowa, w której dzieci musiały wykazać się również umiejętnością współpracy. Podczas pracy plastycznej dzieci wykonały własnoręcznie „Bransoletki przyjaźni” z drewnianych koralików. Każde dziecko wręczyło swoją bransoletkę wybranemu koledze lub koleżance, sprawiając tym samym wiele radości zarówno obdarowującym, jak i obdarowanym. Na zakończenie wspólnie rozmawialiśmy o emocjach. Dzieci mówiły o radości, wdzięczności i tym, że miło jest być dla kogoś ważnym.
Zajęcia rozpoczęły się rozmową na temat: „Dlaczego warto pomagać innym?”. Przedszkolaki chętnie dzieliły się swoimi doświadczeniami i pomysłami na to, jak można być dobrym kolegą lub koleżanką. Następnie dzieci wzięły udział w zabawie „Budujemy razem wieżę”, w której wspólnie tworzyły wysokie budowle z klocków. Ćwiczenie to pokazało, że razem można osiągnąć więcej, a współpraca przynosi radość i satysfakcję. Kolejnym punktem zajęć był „Most przyjaźni” – zabawa ruchowa, w której dzieci musiały wykazać się również umiejętnością współpracy. Podczas pracy plastycznej dzieci wykonały własnoręcznie „Bransoletki przyjaźni” z drewnianych koralików. Każde dziecko wręczyło swoją bransoletkę wybranemu koledze lub koleżance, sprawiając tym samym wiele radości zarówno obdarowującym, jak i obdarowanym. Na zakończenie wspólnie rozmawialiśmy o emocjach. Dzieci mówiły o radości, wdzięczności i tym, że miło jest być dla kogoś ważnym.